26. elokuuta 2013

BRIGHTON - week 1

IMG_001810.7.2013 aamuyöllä lähin perheen kanssa kohti Helsinki-Vantaan lentokenttää jännittyneenä. Mä en tiennyt yhtään mitä odottaa seuraavilta kolmelta viikolta. Perheelle sanottiin heipat ja portin toisella puolella me Nellin ja Annikan kanssa ei tiedetty yhtään mitä oottaa. Lentokoneessa mä mietin vaan et mihin ihmeeseen mä oon ryhtyny, olikohan tää sittenkään niin hyvä idea. Mutta näin jälkikäteen mä en vaihtais tota kokemusta pois mistään hinnasta! Lento kohti Lontoota lähti aamulla 8.00 ja oli perillä paikallista aikaa 9.10.IMG_0025Heathrown kentältä lähettiin bussilla kohti Brightonia. Bussimatka kesti ehkä jotain 1,5 tuntia. Oltiin jo niin aikasin sielä, et muut ryhmät muista maista ei ollu vielä tullu, joten meijät vietiin sellaseen horseracing-paikkaan, jonne me jätettiin matkalaukut ja sit hengailtiin sielä vähän aikaa, saatiin bussiaikataulut ja kaikkee muuta yleistä tietoo ja sit lähettiin EF Loungeen viettää aikaa. Sieltä kun palattiin niin ooteltiin monta tuntia et isäntäperheet tulee hakemaan tai et taksi tulee hakemaan isäntäperheeseen. Ite lähin taksilla ja kieltämättä jännitti tosi paljon tavata isäntäperhe. Mun isäntäperhe oli kuitenki tosi mukava ja lapset oli älyttömän sulosia! Poika 8v ja tytöt 5 ja 6. Asuin yhen saksalaisen tytön kanssa samassa perheessä ja lapset oli tehny meille sellaset hirmusuloset tervetuliaiskortit!IMG_0059Tän yllä näkyvän kirkon puistossa me nähtiin ekoina aamuina. Jännitti hirveesti bussilla kulkeminen, miten ihmeessä osaan jäädä oikeessa kohassa pois ja mistä mun pitää mennä kyytiin ja kaikkee, mut nyt osaisin kulkee vaik unissani niillä Brightonin busseilla! Alussa meil oli mm. kierros Brightonin keskustassa meidän aktiviteettiliidereiden kanssa, joista toinen sitten melkein heti vaihtu. Mutta meillä oli kyllä sitten loppujenlopuks maailman parhaimmat aktiviteettiliiderit!♥
Ekalla viikolla meillä oli aktiviteetteina mm. valokuvauskilpailua, syötiin rannalla fish&chipsejä, käytiin Brighton Pierillä, käytiin leffassa kattomassa Monsters University, leader hunting, eli siis EF:än liidereit oli pukeutunu eläinasuihin ja sit meijän piti ettii ja saada ne kiinni, eli juostiin ympäri Brightonin keskustaa. Saatiin myös ekoina päivinä tietää meidän luokkaryhmät, eli olin 4-ryhmässä, eli toisiks parhaimmassa, kun tasot on 1-5. 10.7 matkalle lähteneitä, eli samalla kurssilla olevia oli Suomesta, Itävallasta, Saksasta, Espanjasta ja Ranskasta.  Mutta tässä nyt vielä muutamia kuvia ekalta viikolta:IMG_0061IMG_4040IMG_4049Ainiin, ekan viikonlopun sunnuntaina käytiin läheisessä kaupungissa Eastbournessa, josta mulla ei ole kuin 2 kuvaa.... mutta se oli kans tosi ihana kaupunki, vähän ku Brighton, mut kai vähän pienemmässä koossa. Tässä vielä yks kuva sieltä :-)IMG_0125

4 kommenttia:

Canon EOS 1100D
18-55 mm, 50 mm ja 55-250 mm