3. maaliskuuta 2013

KIELIMATKA 2013

Ajattelin tulla kertomaan teille nyt vähän mun tulevasta kielimatkasta, mikä varattiin mulle tässä vähän aikaa sitten! Jotkut tarkkasilmäiset saatto jo tosta mun edellisestä videosta huomata, että mulla oli sielä välilehtenä auki My Ef-sivusto! ;)
Kielimatka mulla on ollu haaveena jo useempana kesänä, mutta ikinä porukat ei oo ollu kauheen innostuneita ajatuksesta. Nyt mun haave kuitenkin toteutuu ja mun haaveen toteutumiseen on jäljellä 129 päivää!
JÄRJESTÖ JA AJANKOHTA
  Oon siis menossa EF:n kautta Englantiin, Brightoniin, kolmeks viikoks 10.7-30.7. Suomalaisilla on myös mahdollisuus Pariisin vierailuun, joko matkan alussa tai lopussa, riippuen siitä kummin EF sen juuri sun kielimatkalle järjestää. Otin tuon Pariisin vierailun siihen ja se pidentää mun matkaa vielä parilla päivällä, eli tuun kotiin vasta 1.8.
 http://www.kielimatkat.net/files/trkielimatkat/kartat/iso-britannia_kartta.jpg
MAJOITUS
Vaihtoehtoina majotukseen mulla siis oli isäntäperhe tai asuntola. Mulle oikeestaan jo itsestäänselvyytenä oli, että haluun isäntäperheeseen. Isäntäperheessä sä pääset ihan oikeesti tutustumaan niitten ihmisten arkeen ja kulttuuriin. Vaikka kyllä asuntolassakin on varmasti ne hyvät puolensa! Mulle vaan jotenkin se isäntäperhe on koko ajan tuntunu oikeelta vaihtoehdolta. https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjF073JG5SB155nc7avgEcT5FFROnbEVd7vYgT6Tk9Vebzz71cl-jfaFdNrJkD_562eiBTOqLkQKIxCbylmIgUjErk0SEpgkirfizWVvuKviy9Nak-G8EMmcuQhOci-dX8kQnue4kFS77SN/s1600/brighton-pier02.jpg
KURSSI
EF:llä on vaihtoehtoina Classic tai International-kurssit, sekä joitan erityiskursseja liittyen mm. jalkapalloon. Classic-kurssilla sä opiskelet suomalaisessa ryhmässä ja International-kurssilla sun ryhmääs tulee ihmisiä lähinnä eri puolilta Eurooppaa. Ite valitsin International-kurssin, koska haluun tutustua ihmisiin, jotka tulee muualtakin kuin Suomesta! Ja mitä nyt oon kattonut niin mun kanssa samaan aikaan sinne on tulossa ihmisiä ainakin Espanjasta, Ruotsista, Tanskasta, Itävallasta, Ranskasta, Saksasta ja Italiasta.
MIKSI BRIGHTON? 
Englanti oli maana mulle oikeestaan ainut vaihtoehto mikä jäi jäljelle... :-D EF:n kautta sä voit siis lähteä Amerikkaan, Australiaan, Britteihin, Maltalle, Saksaan, Ranskaan, Ruotsiin tai Espanjaan. Amerikka ja Australia oli heti pois laskuista, koska porukat ei ois mua niihin päästäny ja niitten hinnatkin on aika paljon kalliimpia. Myös Espanja ja Ranska suljettiin pois, koska en osaa puhua kumpaakaan. En myöskään halunnu Saksaan enkä Ruotsiin, vaikka molempia kieliä kyllä osaan. Ruotsiin en halunnut sen takia, kun sinne ei tule kuin pelkkiä suomalaisia. Ja Maltalle en halunnut sen kuumuuden takia :-D
Miten sitten päädyin Brightoniin? Selasin sitä EF:n esitettä läpi tuhat kertaa ja mietin, että mihin näistä kaupungeista mä haluisin. Päädyin sitten Brightoniin, koska sielä on kuitenkin aika lämmin, kesän lämpötila 20-25 astetta, suhteellisen iso kaupunki, hyvät shoppailumahollisuudet... ;)
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/37/Brighton_seashore_from_Brighton_Wheel.jpg
MITÄ MATKAN HINTAAN SISÄLTYY?
Kun menet Brightoniin kolmen viikon kielimatkalle, sun matkan hintaan sisältyy:
• Lennot kohdemaahan ja takaisin
• Kuljetukset lentokentältä kohteeseen ja takaisin
• Majoitus täysihoidolla
• Oppikirjat, oppitunnit yms.
2 retkeä Lontooseen
   - toinen nähtävyyksiä varten mm. Big Ben, Buckinghamin palatsi, Westminster Abbey, London Eye
   - toinen pelkästään shoppailua varten, Oxford Street, King's road, Harrods & Carndern Market
• Puolipäiväretki Eastbourneen
• + jotain muutakin vielä kuten jotain kilpailuja, EF Disco neljänä iltana viikossa, ulkopelejä ja Brighton Pier

Mutta en nyt ala tästä enempää kirjottelemaan, mutta jos teillä on jotain kysyttävää niin laittakaa ihmeessä kommenttia! Vastaan kyllä kommentteihin tai voin tehä lisääkin postauksia! :-)

6 kommenttia:

  1. Voi että oon niin iloinen sun puolesta ! Kielimatka on ihan älyttömän mahtava kokemus ! Milloin sä sait kipinän lähteä kielimatkalle ?

    http://englishfriendsandfun.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Uskon!:) Sain kipinän lähtee kielimatkalle jo joskus pari vuotta sitten, mutta nyt vasta pääsen ja oon kyl todella ilonen siitä, että mulla on mahollisuus lähteä!:)

      Poista
  2. Ui vitsi, kuinka hienoo!! Onnea!:) Nyt tuli mulleki kauhee mieli päästä johonkii kielimatkalle!!:D:(

    VastaaPoista
  3. Oi kuulostaa tosi kivalta ja haluaisin itekki!! vanhemmat vaa ei suostu:( pidä hauskaa siellä!! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Noh:( Mut aina niitä voi koittaa suostutella.. ;) Ja pidän!:)

      Poista

Canon EOS 1100D
18-55 mm, 50 mm ja 55-250 mm