26. tammikuuta 2014

BRIGHTON - week 2 & 3

Nyt vihdoinkin mulla on aikaa (oikeesti välttelen kokeisiin lukemista) tulla kirjottamaan lisää mun kielimatkasta! Ensimmäisen osan oon kirjottanut jo elokuussa, voitte mennä lukemaan sen postauksen tästä. 
Mä en oikeestaan hirveesti valokuvannu Brightonissa, en jaksanu raahata koulukirjojen, eväiden, rahapussin, penaalin ja vielä ehkä jonku hupparin lisäks enää kameraa mukana. Puhelimella tuli välillä sieltä täältä napsastuu jotain kuvia. Tokalla ja kolmannella viikolla meillä oli ohjelmassa mm. shoppailureissu Lontooseen, meillä oli EF Mega Party paikallisella clubilla, discoja, kahet BBQ-partyt rannalla, english breakfast ja unlimited rides at Brighton Pier, eli muistaakseni tunnin ajan päästiin ilmasiks kaikkiin laitteisiin.
Tässä nyt kuitenki kuvia toiselta ja kolmannelta viikolta:
Mun bussipysäkki, missä mä aina ootin bussia kun olin menossa keskustaan sekä viimesen viikon bussikortti. Mulla on niin ikävä sitä tunnetta, kun busseja kulkee koko ajan ja sä voit vapaasti mennä just sinne mihin haluat ja millon haluat. Koska täällä missä mä asun, menee bussi ohi ehkä 3 kertaa päivässä joten... Muutenkin ikävä niitä bussimatkoja, kun voit vaan istua ja kattoa ikkunasta ulos sitä ihanaa brittimaisemaa, kuunnella musaa ja miettiä kuinka onnellinen on♥ Ja yks asia, se että ihmiset tulee istumaan sun viereen bussissa. En ymmärrä suomalaisia, jos paikkoja on vaan jonkun vieressä niin sitten mielummin vaikka seisotaan kun mennään toisen ihmisen viereen istumaan, sehän on hirveen vaarallista herranjestas sentään. Ja jos joku Suomessa sattuu tulemaan istumaan sun viereen niin sitä sitten katotaan niin, että mitä sä siihen tuut istumaan! Tää kuva on meijän koululta. Ehkä huonoin juttu tossa matkassa oli just se koulu, ihanin tunne oli aina sillon ku se oli ohi! :D Onneks koulu ei kuitenkaan vienu suurinta osaa ajasta, eikä tuola mitään läksyjä ollu tai sellasta. Tää meijän koulu oli siis joku paikallinen koulu, muistaakseni Brighton & Hove high school. Ainakin, kun googletin niin samannäkönen rakennus on toi high school kun se paikka missä oltiin :D Meillä oli siis 2 eri opettajaa ja aina jokatoinen päivä oli toinen. Koulua oli suunnilleen se 3 tuntia joka arkipäivä, aina aamulla tai iltapäivällä. Eli esim 8.30-11 tai 13.30-16 tai jotain sinnepäin :DTossa yläolevassa kuvassa näkyy tollanen pieni katu, tollasia oli sellanen alue, joita kutsuttiin the lanes. Ihania pikkukatuja, joilla oli esim. kaikki kalleimmat meikki- ja korukaupat sekä vaatekauppoja, ravintoloita yms.Ja tossa yläolevassa kuvassa näkyy mun kotikatu, jota mä aina kotiin menessä kävelin. Mä muistan kuin ihana tunne se oli kävellä aina yksin musaa kuunnellen kotiin joskus vähä yli 11 aikaan illalla ja silloinkin miettiä kuinka ihanaa aikaa mä just elän. Mä muistan, kun mä viimesinä iltoina kävelin bussipysäkiltä kotiin ja kuuntelin musaa. Mä itkin, kun mietin että kävelen ehkä viimesiä iltoja näillä kaduilla ikinä. Mä en halunnut lähteä takasin Suomeen, mulla oli just nyt kaikki niin hyvin. Mä rakastan Brightonia ja niitä ihmisiä keiden kanssa mä sain olla sielä. En vaan yksinkertasesti halunnut takasin Suomeen. Mä en ollut kävellyt niitä katuja kotiin kuin melkein sen 3 viikkoa, mutta silti Brighton, se talo missä asuin ja nää kadut tuntu mulle jo ihan omalta kodilta ♥ Brighton on edelleenkin mun toinen koti ja mä tiedän, että jos mä joskus oon menossa käymään Brightonissa, mulle löytyy paikka mun host-perheen luota. Ehkä mä joku päivä vielä pääsen takaisin♥Ja tässä, ne ihmiset joita mulla on ihan hirmunen ikävä ♥ Tää kuva on otettu meidän graduationin jälkeen, niinkun varmaan noista hienoista hatuista voi huomata :D Meillä on onneks meidän whatsapp-ryhmä, jossa jutellaan itseasiassa aika useinki, ollaan monesti puhuttu siitä kuinka meidän kaikkien pitäis tavata Brightonissa vielä joskus. Totuushan on se, ettei me kaikki tulla enää koskaan olemaan yhdessä. Sitä ei voi edes kuvitella, jos ei ite oo kokenu, kuinka kolmessa viikossa ihmisistä, jotka sä vaan yhtäkkiä tapaat voi tulla niin tärkeitä, että viimesenä päivänä, kun kaikki oltiin lähdössä kotiin vaan itkettiin hysteerisinä ja halailtiin toisiamme. Toi kokemus yhdistää ja vaikket sä tuntiskaan kaikkia niin hyvin, sulla on silti ikävä niitä.

Tässä nyt postaukset Brightonista, tulossa on postaukset Lontoosta, Pariisista ja Oxfordista :-)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Canon EOS 1100D
18-55 mm, 50 mm ja 55-250 mm